Logisztikai ügyintéző és annak képviseltetési szegmensei:
A logisztikai ügyintéző közreműködik a tevékenységhez/termeléshez szükséges beszerzési, raktározási, ki- és beszállítási feladatok megtervezésében, megszervezésében, lebonyolítja és ellenőrzi a teljes körű rendszerszemlélet figyelembevételével a logisztikai feladatokat, valamint ellenőrzi a rendszer hatékonyságát.
A logisztikai képzésen elsajátított kompetenciák birtokában gondoskodik a gazdasági egység tevékenységéhez szükséges anyagok beszerzéséről és a készletezéssel kapcsolatos feladatok megoldásáról.
A logisztikus közreműködik az anyagok szakszerű tárolásának megszervezésében, a raktározási és az anyag- és áruszállítási feladatok megoldásában, a szükségletszámítási, termelésütemezési feladatok elvégzésében.
Az üzleti tervnek és marketingtervnek megfelelően részt vesz a termékek értékesítési folyamatában, az értékesítés technikai lebonyolításában.
Elvégzi az anyagi folyamatokkal összefüggő adminisztrációs rendszerrel kapcsolatos feladatokat.
Segíti a logisztikai vezető munkáját: döntés-előkészítő jelentéseket ad, tájékoztat az aktuális logisztikai feladatokról.
Munkája során:
- feladatai ellátásához magyar és idegen nyelven információt gyűjt, értékeli, rendszerezi azt,
- részt vesz a logisztikai rendszer kidolgozásában és fejlesztésében,
- lebonyolítja a tevékenységhez/termeléshez szükséges beszerzést,
- ebonyolítja a belső anyagmozgatási és raktározási feladatokat, selejtezést, hulladékhasznosítást, folyamatosminőségellenőrzést, egységrakatképzést, illetve a készletgazdálkodással kapcsolatos feladatokat,
- lebonyolítja a be- és kiszállítási feladatokat,
- szükség szerint részt vesz a humánerőforrás-gazdálkodásban,
- szükség szerint javaslatot tesz a technológia, technika korszerűsítésére,
- együttműködik a szakmájához kapcsolódó hatóságokkal,
- dőszakosan ellenőrzi a munkaköréhez tartozó tevékenység teljesítését/hatékonyságát,
- folyamatosan ellenőrzi/elszámoltatja beosztottjait,
- kezeli a reklamációkat,
- szükség szerint beszámolót/javaslatot készít feletteseinek,
- elvégzi/elvégezteti a munkájához szükséges okmánykezelést, adminisztrációs teendőket